Tuesday, May 22, 2012

Greetings from our staff commemorating the fourth anniversary of TEMPURA


テンプラ4周年記念スタッフからのご挨拶 part 2



Chi Anthony ( Tempura Security M)

 
Congratulations Kiku for the fourth year anniversary of Tempura.
Your artistic creation is filled with beauty and wonder.
It embraces ones heart and soul and fills you with dreams and desire.
The mystery within Tempura leads one to the mystery of life, friendship and love.


はーいKiku、Tempura4周年おめでとうございます!
貴方の芸術作品は美と驚異に満ちています。
人々の心と精神を抱擁し、貴方を夢と希望で満たします。
Tempuraの中の神秘は人生の神秘、友情と愛へと人々を導きます。


photograph by : Polly Reina






Hera Blackheart ( Tempura Security)















Magic and amazing, Tempura captured me at the first sight.
The beauty of nature and the beauty of human beings, so perfectly combined together, give me the idea and the hope of the universal harmony.
Becoming security offered me the chance to meet beautiful members of Tempura family, with a great mind and even more great heart. So, for all this, and especially for his immense generosity, I thank you Kikunosuke, who made that possible.

HAPPY BIRTHDAY TEMPURA !!!


魔法と驚き、Tempuraは一目見たときに私を捉えました。
自然の美しさと、人間の美しさ、それが完全に組み合わさって、私に希望と、宇宙の調和の感覚をもたらしました。セキュリティとなって私は、大きな知性と、もっと大きな心を持ったTempuraファミリーの美しいメンバーと会う機会を得ました。
ですから、これら全てのこと、特に彼の限りない寛大さ、これを可能にしたKikunosukeに感謝します。

誕生日おめでとう、TEMPURA !!!


photograph by : Polly Reina






Arisara Ethaniel ( Tempura Security & Photographer)

 
There is no reason why I'm here and work at Tempura island.
But to proudly call home,warm, remarkable, clever and interesting, to contentedly spend long summer evenings and lazy Sunday mornings.
Above all be happiness within simplicity. Happiness is something everyone wants to achieve. While on the surface people may seem to be looking for money, recognition, or other things, what they actually seek is happiness. Unfortunately, many people never reach the level of happiness they desire. Happiness While I can’t claim to be the happiest person in the world (I wish I could :) ). Once you find something you believe in, throw your heart and soul into it. Put your entire being into it.  Aim to make it as good as you can. I know this is easier said than done, but it’s something that we all can learn. I do learn something about it.

Another year to grow on. May you record every minute of this special day.....a day to celebrate life.
4th anniversary Happy Birthday!:D


何故私がここにいて、Tempura-islandで働いているのかは、特に理由はないのです。でもここは誇りを持って、暖かく、すばらしい、知的で、面白い、長い夏の夕べや退屈な日曜の朝を満足して過ごすことが出来るホームだと言えます。 何よりも、簡潔さの中の幸せが全て。幸せは誰でもが得ようとしていること。表面上は人々はお金、認められること、その他のことを求めているように見えますが、本当に求めているのは幸せ。 残念ながら多くの人は決して望むレベルの幸せには届かない。幸福、私は世界で一番幸せな人だと主張することは出来ませんけど(そうありたいですけど^-^) 何か貴方が信じられることを見つけたら、それに貴方の心と魂を投入し、貴方の存在の全てをそれに注ぎ、出来る限りをれを達成することを目指す。これは行うより言うのは簡単、っていうことは分っていますけど、それが私たちが学ぶということ。私はそれについて本当に何かを学んでいます。

また成長を続ける一年。この特別の日、生命を祝う日、4度目の目出度い誕生日の、ひとときひとときをあなたが覚えておられますことを!


photograph by : Arisara Ethaniel






Waterlilly Aabye ( Tempura Security & Elf)






Happy Anniversary!
When I was asked to write about my impressions of Tempura, I naively thought it would be an easy thing. After many attempts I gave it up and realised that Tempura is like a rainbow. You can admire its beauty and colours but you will fail if you try to capture its magic. So I changed my tactic and let Tempura’s atmosphere fill my soul and heart. I was sitting on the bridge and watched people passing by. I saw a cheerful group at the meditation circle and smiled to myself: my friends were having fun there. On the other side tai chi fans were doing their daily meditation. I zoomed out and noticed a couple dancing gracefully by the liles and another one sitting on a bench surrounded by pink flowers. People flocked to Tempura and it felt so real, such a wonderful place to be. I was alone but not lonely. Maybe it is Tempura’s secret ingredient: if you open up your heart you will never be alone anymore.

Welcome to Tempura!:)



記念日おめでとう!
Tempuraの印象について書くよう頼まれたとき、私はいとも簡単なことだと思ってしまいました。なんどもやってみて諦め、Tempuraは虹のようなものだと分りました。その美しさと色彩に憧れることは出来るけど、もしその魔法を捉えようとすると出来ないのです。それなので私は作戦を変え、Tempuraの雰囲気を私の心と魂に一杯に注ぎ込ませました。私は橋の上に座って、通りすぎる人々を眺めていました。 瞑想サークルで楽しそうなグループを見、私の友達がそこで楽しんでいて、私はひとりで微笑んでいました。反対側では太極拳のファンたちが毎日の瞑想を行っていました。ズームアウトすると、カップルが百合の傍で優雅に踊り、他のカップルがピンクの花で囲まれたベンチに座っているのが見えました。 人々はTempuraに集まり、とてもリアルで、素晴らしい場所だと感じています。 私は一人でしたが、孤独ではありませんでした。それがTempuraの秘密の成分なのでしょう。貴方の心を開けば、貴方はもう決してひとりではないのです。

ようこそ、Tempuraへ!


photograph by: Polly Reina





Author: Chikae ella