Sunday, December 19, 2010

Letter to Polly Reina



Dear Polly Reina:

It may be one and half year ago when I talked to you at the first time, that was when you applied for the tempura security job. You had been visiting tempura frequently by that time. I was very grad that you applied for the job.

What really got to me was your passionate devotion to tempura. You took more time than any other securities to protect tempura. You were modest and quiet at the first time, but through the job, you blossomed out gradually into a reliable guardian who expresses yourself firmly.


Polly Reinaへ、、、


貴方と初めて話したのは、あなたがtempuraのセキュリティに応募してきてくれた1年半ぐらい前だったでしょうか。あなたは、それまでにも頻繁にtempura に遊びに来てくれていましたね。私は貴方が応募してくれてとてもうれしかったのです。

一番感動したのは貴方のひたむきなtempuraへの愛情でした。貴方はどのセキュリティより長い時間をかけてtempuraを守ってくれました。最初はおとなしく無口だった貴方は、仕事を通じて次第に強くはっきりと自分を主張する頼もしい守護神に成長していきましたね。





You and I now became friends breaking the linguistic barrier and established really trusting relationship as a tempura family. I render thanks to God that I, living in a country of rising sun, was able to get to know you from a small country in Europe.

Needless to add, I have had a sense of gratitude by the same token for all security members working for tempura. Although the encounter is through avatars in a virtual world, the heart is from real human mind itself.
I believe that the current glory of tempura is based on the guarding attitude of securities with full of love and dedication.

So, with great thanks, I would like to ask all securities to participate in this blog and to talk about diverse range of subjects, starting in January next year. Also it is only asked securities who would like to accept the participation. I would also ask you to participate in this blog again.


私と貴方は言葉の壁を乗り越えていい友達として、さらにはtempuraの家族として本当に信頼し会える仲になりました。ヨーロッパの小さな国に住む貴方が、日本という日出国に住む私とこんな形で出会えたことを神に感謝しています。

もちろん私はtempuraで今働いてくださっている、ほかのセキュリティたちにも同じように感謝の念が絶えません。たとえ仮想世界のアバター同士の出会いでも、心は人間そのものです。
tempuraの今の繁栄は、セキュリティたちの無欲で愛に満ちた守りの姿勢から生まれていると思います。

そこで感謝をこめて、来年1月からtempuraのほかのセキュリティの皆さんにもこのブログに登場していただき、いろいろ話していただこうかと思います。もちろんブログに出ることを承知できるセキュリティだけでかまいません,。Pollyにも改めてもう一度このブログに出ていただくことになるでしょう。




You have now built up trust among all of us and became a tempura officer. I think you are quite deserved to the title. Please continue to be a good our family member.
I will send this letter with love.

tempura officer chikae ella


貴方はいまやみんなの信頼を得て、天ぷらのオフィサーになりました。貴方にふさわしい地位だと思います。これからも私たちのいい家族でいてください。愛をこめてこの手紙を送ります。

tempura officer chikae ella



Model:Polly Reina,Chikae Ella
Photograph by kikunosuke Eel